Przejdź do treści

ZARZĄDZANIE WSPÓLNOTAMI MIESZKANIOWYMI

Dzierżoniowski Zarząd Budynków Mieszkalnych Sp. z o.o. jest firmą specjalizującą się w kompleksowym zarządzaniu i administrowaniu nieruchomościami. Naszych klientów traktujemy indywidualnie, racjonalnie gospodarując powierzonymi zasobami materialnymi.
Każdy właściciel  w zarządzanej przez nas nieruchomości bierze udział w podejmowaniu istotnych decyzji.

Nasza oferta dotyczy następujących zagadnień:

1. Powierzenie zarządzania – administrowanie nieruchomością wspólną odbędzie się na podstawie umowy zaaprobowanej przez Zarząd Wspólnoty. Umowa określa zakres obowiązków Zarządcy i wzajemne zobowiązania stron. Wysokość wynagrodzenia korygowana będzie raz do roku decyzją zebrania Wspólnoty.
2. Zarządzanie – administrowanie będzie sprawowane z poszanowaniem wszystkich kompetencji Zebrania Wspólnoty, o których jest mowa  w Ustawie  o własności lokali.
3. Sprawowaniem bieżącej kontroli nad wypełnianiem obowiązków przez Administratora, a zwłaszcza nad prawidłowością gospodarki finansowej zajmować się będzie Zarząd Wspólnoty.
4. Dochody i wydatki Wspólnoty, w tym wydatki na remonty zostaną określone w uchwale o wysokości zaliczki na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz rocznym planie gospodarczym uchwalonym przez właścicieli lokali. Wydatki na remonty będą pokrywane z funduszu remontowego, kredytu lub pożyczki.
5. Księgowość Wspólnoty prowadzona będzie w oparciu o Ustawę o rachunkowości oraz o stosowne rozporządzenia Ministra Finansów.
6. Nieruchomość będzie miała zapewnioną opiekę konserwatorów: elektryka, hydraulika, konserwatora domofonów.
7. Możliwość korzystania z e-Boku tj. programu, który umożliwia:
      przeglądanie historii finansowej
      sprawdzenie salda
      sprawdzenie stanu odczytów liczników itd.
8. Możliwość prowadzenia korespondencji drogą elektroniczną.
9. Zawarte zostaną dla Państwa nieruchomości umowy o dostawę energii cieplnej, elektrycznej, wody i odprowadzenia ścieków oraz złożona deklaracja dotycząca wywozu nieczystości stałych.
10. Nieruchomość zostanie ubezpieczona od zdarzeń losowych.
11. O wysokości zaliczki na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną i pozostałych świadczeń dla nieruchomości właściciele informowani będą w formie pisemnej.
12. Wysokość zaliczki na fundusz remontowy ustalona będzie przez członków Wspólnoty na podstawie przeprowadzonego przeglądu nieruchomości i planów remontów na dany rok.
13. Opłaty na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną naliczane będą na podstawie powierzchni lokalu zapisanej w akcie notarialnym.
14. Opłaty za media dostarczone do nieruchomości rozliczane będą na podstawie faktur w zależności od powierzchni lokalu lub ilości osób stale zamieszkujących w lokalu.
15. Wspólnota może pobierać pożytki za wydzielone do wynajęcia pomieszczenia i powierzchnie wspólne.

W zakresie zarządzania i administrowania Wspólnotami Mieszkaniowymi oferujemy:

1. Obsługę eksploatacyjną: naliczanie opłat za lokal, dokonywanie korekt naliczeń z tytułu wody, centralnego ogrzewania, kosztów wspólnych budynku, przyjmowanie korespondencji i udzielanie odpowiedzi na nią, zawiadamianie o zmianie opłat za lokale, odczytywanie wodomierzy indywidualnych, plombowanie wodomierzy indywidualnych, koszty usług telekomunikacyjnych, energii cieplnej i elektrycznej, materiałów biurowych i oprogramowania komputerowego oraz wynagrodzenia pracowników.

2. Obsługę księgową: przyjmowanie wpłat za lokale mieszkalne w kasach DZBM Sp. z o.o. przy ul. Bielawskiej 15 i Nowowiejskiej 62 bez pobierania prowizji, księgowanie wpłat na konta poszczególnych właścicieli, rozliczanie z tytułu dostawy ciepłej i zimnej wody, odprowadzenia ścieków, dostawy energii cieplnej na cele bytowe, księgowanie rachunków i faktur dotyczących danego budynku, sporządzanie przelewów, dotrzymywanie terminów zapłaty zaksięgowanych faktur, sporządzanie niezbędnych zestawień kosztów i zaliczek na każdego właściciela, zgłaszanie Wspólnoty do rejestracji GUS i Urzędu Skarbowego w związku z nadaniem numeru REGON i NIP, sporządzanie sprawozdań do GUS i Urzędu Skarbowego, bilansów itp..

3. Obsługę prawną: porady dotyczące użytkowania lokali oraz egzekwowanie na drodze sądowej zaległości z tytułu nie opłacania zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną.

4. Obsługę techniczną: nadzór budowlany prowadzonych na nieruchomości remontów, przygotowywanie kosztorysów ofertowych, zbieranie ofert na wykonanie prac ujętych w planie gospodarczym. Pierwszy przegląd budowlany oraz przegląd instalacji gazowej GRATIS.

5. Dyżury w sprawie przyjmowania zgłoszeń awarii w dni robocze w godzinach popołudniowych oraz w dni wolne i święta.

Zainteresowanych naszą ofertą zapraszamy do kontaktu:

Referat Wspólnot Mieszkaniowych:
tel.: 74 646 46 09; 74 646 46 14.
e-mail: biuro@dzbm.info.pl

Come2theweb Skip to content